jombalun.blogspot.com

Sunday 20 November 2011

Slogan 'Indonesia Bisa' tiru 'Malaysia Boleh'

Sukan SEA di Indonesia sekarang menjadi medan segelintir rakyat Indonesia mengutuk dan membenci rakyat Malaysia. Kita pun tak faham kenapa jadi begini. Kerajaan Indonesia sendiri patut malu kerana gagal dalam mengawal media dan membentuk segelintir rakyat mereka ini agar menjadi rakyat yang bertamaddun. Kita disini membantu rakyat mereka mencari makan tetapi disana kemunduran menyebabkan rasa iri hati dan cemburu kepada orang2 Malaysia. Apa pun bukan semua rakyat Indonesia perangainya begitu. Ataupun ...
APA KAH INI MEMANG PERANGAI MELAYU?
Di Malaysia pun ada Melayu yang perangainya sama seperti disana, Melayu PAS dan Melayu PKR cuba menjatuhkan Melayu UMNO dan membuka ruang kepada warga bukan melayu untuk berkuasa. Ada juga Melayu masuk parti DAP, Kerana apa? kerana rasa iri hati dan cemburu atas kejayaan orang lain.

Kita ambil contoh Anwar Ibrahim (B apa A nwar B in I brahim = Indonesia singkatannya BABI), apabila berkunjung ke Indonesia sering mengutuk Negara Malaysia, kutuk Batik Malaysia, Kutuk layanan kita kepada orang gaji indonesia, kerana apa? kerana iri hati dan cemburu terhadap orang lain yang berjaya menjadi Perdana Menteri. Agaknya rakan2 Anwar disana masih berharap Anwar dapat jadi Perdana Menteri kerana jutaan wang Malaysia dalam nilai RM500 dan RM1000 milik Anwar yang disimpan mereka tidak dapat digunakan, kalau Anwar jadi PM dia akan bolehkan tukaran itu.

Kebelakangan ini di Stadium Indonesia slogan 'Indon Bisa' pula kita lihat, agaknya cuba nak tiru slogan 'Malaysia Boleh'.
TETAPI lain pula di Malaysia, Anwar dan Melayu PKR serta Melayu PAS ada slogan mereka, iaitu 'Malaysia Tidak Boleh' untuk apa saja yang hendak dibuat oleh Melayu UMNO.

2 comments:

  1. Hangpa orang-orang United Malays National Organisation ni (tengok nama pun omputih, partai nasionalis ke jadah apa ni?)rasa yang hangpa buat semua betui, semua baik; hangpa tak kata kat orang, hangpa tak cuba rendahkan/jatuhkan maruah Melayu lain, hangpa tak rasuah, pendek kata hangpa tu baik semua la, cuma Melayu-Melayu dalam PAS, PKR dan lain-lain Melayu yang tak tergolong Melayu-UMNO tu semua tak betoi. Piiiiiiraaahhh .... mehasabah diri sikit la Melayu-UMNO ooii.

    Ha memang Malaysia BOLEH, boleh buat macam-macam; boleh rasuah, boleh mentekedarah projek-projek mega gomen kat hangpa, boleh macam-macam lagi la .... aku tak nafi ada benda baik yang hangpa buat tapi ingat Pak Kaduk ooiii, ada juga benda tak baik yang hangpa buat ... cermin diri dulu nooo sebelum nak hantam orang lain.

    ReplyDelete
  2. Kini, Taman Desa Jaya, Kepong adalah satu berita yang sangat buruk kerana salah seorang ahli politik melakukan kerja kotor di Kuil Buddha dan membawa sistem politik bermain di kuil sehingga ahli masyarakat lari dan presiden Kuil ini (Samnak Sambodhi). ) ialah Datuk Yip Kum Fook yang merupakan bekas pengerusi MCA di Taman Daya , Kepong dan pengerusi MCA Gombak

    Lelaki ini (Datuk Yip) selalu menelefon polis untuk menangkap sami Buddha dan menutup pintu Kaabah untuk tidak membenarkan sami Buddha masuk untuk menginap, semua sami Buddha terpaksa menyewa hotel untuk seketika...Mr Tan dan Kelemahan Encik Wah pada hari itu, pasukannya, samseng dan dua anggota polis datang mengganggu Ven. Phra Piyadhamma (Pulau Pinang atau bekas CID dari Singapura)

    Sejak kejadian itu, ramai penganut meninggalkan kuil kerana di kuil, mereka melakukan perkara yang tidak baik, kini jawatankuasa mengambil sami Buddha Myanmar untuk berkhidmat kerana mereka tidak mengambil berat tentang masalah Kuil sebelum ini atau Datuk Yip Kum Fook...ini seorang yang sangat kotor kerana dia boleh menipu semua orang

    Kini Datuk Yip Kum Fook dan pasukannya akan menderita dan terluka kerana ramai yang tahu apa yang berlaku...ada yang ramai tidak suka Datuk Yip Kum Fook dan dia akan tahu apakah dosa terbesar dalam agama Buddha?

    Dikongsi oleh Ah Wah, Selayang Jaya

    ReplyDelete

Kalau tuan-tuan nak komen, komen le cara berhemah noo ....