jombalun.blogspot.com

Saturday 27 August 2011

Kepala Lutut Mat Sabu berharga Rm 8 ribu

Dulu aku kata hang kaki juboq la depa kata aku Badut pula



  Ucapan M.Sabu di Padang Menora, Tasek Glugor, P.Pinang.

Di dalam ucapan nya dia telah mengatakan bahawa komunis di Malaysia adalah pejuang kemerdekaan yang sebenarnya. Dia merujuk kepada peristiwa komunis menyerang dan membunuh anggota polis dan kaum keluarga mereka di Bkt Kepong dan dalam insiden itu komunis komunis cina itu dianggapnya hero, bukan polis serta keluarga melayu yang dibunuh oleh komunis komunis itu.

Mat Sabu bulan lepas memang cukup malu dan terkantoi apabila cuba nak dapat publisiti kononnya dilanggar polis tapi dia yang langgar polis bila video 'bukti besi' ditunjukkan. Lepas tu termalu lagi bila dalam laporan polis dia kata proton waja tapi yang betui betui land rover polis yg dia langgar.
Imejnya sebagai orang no 2 dalam PAS dah di cop sebagai tukang lawak dalam parti itu oleh ahli ahli sendiri.
SEBAB ITU LAH DIA BENCI POLIS.

Dia kata lagi... sekarang sejarah dilakar oleh UMNO dan kalau PAS menang dia nak tukar sejarah ala PAS pula, antaranya yang pasti ialah para pejuang kemerdekaan adalah komunis, polis dan tentera pula adalah dipihak penjajah british, Chin Peng kena di beri penghormatan, cerita dia kena tangkap basah dalam bilik 121 di kota bahru tidak boleh diterbitkan masa itu (agaknya).
Agaknya anggota2 tentera dan polis yang terkorban itu belum dapat hadis lagi nak letak kategori terkorban sebagai apa.Kena tanya Nik Aziz dan Hj Hadi.

Pihak Berkuasa Air Pulau Pinang dibawah Lim Guan Eng telah membayar RM 8,343.00 (lapan ribu tiga ratus empat puluh tiga) pampasan kepada Mat Sabu kerana cedera parah dilutut kerana bodoh sendiri jatuh moto (memang kepala otak dia dari Maktab Adabi Dulu duk kat kepala lutut, hari2 duk gebang kat stesen bas BM).

Lepas ni bila dah dapat claim, Guan Eng akan suruh Mat Sabu kata pula bahawa,
Hang Tuah di Melaka itu adalah Pahlawan Kung Fu berbangsa Cina bernama HANG TOO AAH. Orang melayu Melaka semua takut kuntau Cina Kung Fu Hang Too Aah lalu jadilah pahlawan cina ini sebagai ketua dan hulubalang melayu, ini macam Kung Fu Lim Guan Eng yang juga dari Melaka. Kung Fu Lim Guan Eng memang handal sebab itu dia jadi ketua di Penang.


Dalam ertikata lain mengikut Mat Sabu pelawak sarkas PAS bahawa.
Buang "Ketuanan Melayu" Ganti dengan "Ketuanan Cina DAP"

1 comment:

  1. Kini, Taman Desa Jaya, Kepong adalah satu berita yang sangat buruk kerana salah seorang ahli politik melakukan kerja kotor di Kuil Buddha dan membawa sistem politik bermain di kuil sehingga ahli masyarakat lari dan presiden Kuil ini (Samnak Sambodhi). ) ialah Datuk Yip Kum Fook yang merupakan bekas pengerusi MCA di Taman Daya , Kepong dan pengerusi MCA Gombak

    Lelaki ini (Datuk Yip) selalu menelefon polis untuk menangkap sami Buddha dan menutup pintu Kaabah untuk tidak membenarkan sami Buddha masuk untuk menginap, semua sami Buddha terpaksa menyewa hotel untuk seketika...Mr Tan dan Kelemahan Encik Wah pada hari itu, pasukannya, samseng dan dua anggota polis datang mengganggu Ven. Phra Piyadhamma (Pulau Pinang atau bekas CID dari Singapura)

    Sejak kejadian itu, ramai penganut meninggalkan kuil kerana di kuil, mereka melakukan perkara yang tidak baik, kini jawatankuasa mengambil sami Buddha Myanmar untuk berkhidmat kerana mereka tidak mengambil berat tentang masalah Kuil sebelum ini atau Datuk Yip Kum Fook...ini seorang yang sangat kotor kerana dia boleh menipu semua orang

    Kini Datuk Yip Kum Fook dan pasukannya akan menderita dan terluka kerana ramai yang tahu apa yang berlaku...ada yang ramai tidak suka Datuk Yip Kum Fook dan dia akan tahu apakah dosa terbesar dalam agama Buddha?

    Dikongsi oleh Ah Wah, Selayang Jaya

    ReplyDelete

Kalau tuan-tuan nak komen, komen le cara berhemah noo ....